Ternak Landak

11 Responses

  1. Kujie says:

    Kepercayaan orang ramai bahawa landak boleh ‘menembak’ dengan durinya adalah mitos yang tidak dibuktikan – info sewaktu melawat Zoo Taiping :)

    Reply

  2. twenty-six says:

    dengar kata daging landak sedap dimakan.pernah juga order dari rakan saya..tapi sayang, tiada siapa berani mahu memasaknya untuk saya.sudahnya, saya sedekahkan pada jiran sahaja kerana saya perlu ke oustation selepas itu.

    Reply

  3. ayiipz says:

    sedap kalau makan rendang landak

    Reply

  4. bd fabregas says:

    bape sekilo daging landak??

    Reply

  5. s.syahril says:

    Saya dari Indonesia dan tertarik untuk peternakan Landak secara komersial. Yang saya tanyakan :
    1.Dari mana mendapatkan bibitnya ?
    2.Bagaimana cara beternaknya/memeliharanya ?
    3.Apa pakan atau makanannya ?
    4.Apa secara komersial bisa mendapatkan keuntungannya?
    5.Bagaimana cara memotong Landak untuk diambil dagingnya.
    6.Bisa dikirim foto-foto peternakan Landak

    Reply

  6. jj says:

    ok gak landak..aritu aku makan kat kedai selera rimba sg besar selangor…boleh tahan gak harga dier…bawak duit lebih2 skit..kat sana takde mesin atm kekekeke :)

    Reply

  7. didin says:

    dap giler daging landak ni klu masak kicap…sy pnah makan…pnah tangkap( scara halal), pnah tercucuk duri landak kat kaki…utk ptahuan kujie…duri landak tu mmg bleh terbang n sape2 saje yg ader kat sekitarnye akan terkena duri

    Reply

  8. didin says:

    daging landak ni pun mguatkan tenaga dalaman.sdap jg dgoreng…tp kurang sedap klu masak kari or rendang…

    Reply

  9. dend says:

    DAGING LANDAK?!!!

    TUJUH BINTANG!!!!!!!!..

    sedap mbanget. betul, masak kicap yang terpaling enak sekali.

    aku rindu landakz.

    Reply

  10. croxz says:

    kujie – mitos tu betul sbb ramai dikalangan rakan2 yg pernah mengalami peristiwa itu…yg tbaru seorg cina membawa anjingnya utk bmain dgn seekor landak…malangnya anjing itu di ‘tembak’ oleh landak menggunakan durinya…nasib anjing tu? MATI..

    Reply

  11. tasha's says:

    DULU DATUK SAYA MEMBURU LANDAK DI KAMPUNG, MALAM RAYA DAPAT DUA EKOR LANDAK, NENEK SAYA MASAK KICAP DAN RENDANG. DAGING LANDAK RASANYA MANIS, LEMBUT, SEDAP BARU RASA KELAINAN DI MALAM RAYA KALAU TAK, SELALU MAKAN LEMBU ATAU AYAM SAJE.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

46,359 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge