post

Gol Offside Ranapkan Impian Malaysia Julang Piala AfF 2018

Nampaknya impian skuad Malaysia serta para penyokong untuk meraikan Piala AFF Suzuki tidak tercapai jua. Setelah menunggu 8 tahun untuk menjulang nampaknya kejayaan tidak timbul di Hanoi.
Keputusan seri 2-2 di gelanggang sendiri pada Rabu lalu nampaknya memberi impak kepada skuad negara. Biarpun berkelebihan dari segi pengawalan bola namun jaringan tidak kunjung tiba di tempat lawan.
Ini sekaligus memberikan kelebihan kepada skuad Vietnam. Dalam perlawanan yang baharu sahaja tamat sebentar tadi skuad negara dikejutkan gol awal oleh Nguyen Anh Duc seawal minit ke 6.
Gol ini terhasil melalui gerakan pantas Vietnam. Ketika barisan pertahanan negara belum bersedia satu hantaran lintang berjaya disambar oleh pemain veteran Vietnam Nguen Anh Duc.
Gol Nguyen Anh Duc yang dikatakan offside. Cuba korang tengok video dan gambar di bawah ni.

Apa pendapat anda? Admin memang nampak ada sedikit offside oleh pemain yang menghantar bola ke Nguyen Anh Duc tu tapi biasalah reff pun manusia. Yang menjadi masalah bila kita tak dapat menjaringkan gol.
Ada beberapa perkara yang kami nampak dalam game ini. Antaranya ialah :-

1) Corak permainan yang diterapkan oleh Tan Cheng Hoe amat positif. Permainan offensive menyaksikan kita banyak menguasai perlawanan. Kalau diikutkan statistik, kita berkelebihan dari segi possesion , malahan shot on target juga melebihi tuan rumah.
Cuma malang gol yang dicari tidak kunjung tiba hingga ke penghujung perlawanan. Tan Cheng Hoe perlu kekal dengan strategi sebegini cuma perlu penambahbaikan.

2) Zaquan dan Norshahrul tidak mampu untuk bersaing dengan pemain pertahanan Vietnam. Kami agak terkejut apabila Norshahrul kekal sehingga minit ke 70 dan Zaquan masih beraksi sehingga tamat perlawanan. Kami mengharapkan Tan Cheng Hoe mengubah posisi ini seawal minit ke 60 bagi memberikan ruang pengganti mendapat rentak.
Kemasukan Shahrel, Syafiq Ahmad dan Shahrel Fikri pada kira-kira 15 minit terakhir perlawanan sukar untuk mengubah keputusan. Apatah lagi ketika itu skuad negara dalam keadaan teramat tertekan untuk mendapatkan gol. Pasti sukar untuk mereka menyerap tekanan tersebut pada hujung permainan.
Kami menjangkakan pada awalnya mungkin ada perubahan samada Zaquan/Norshahrul direhatkan dan dimasukkan pemain yang lebih muda dan kuat pada awal perlawanan. Namun itu tidak berlaku. Kenapa? Sebab pada perlawanan pertama tempoh hari kita dapati Norshahrul dan Zaquan tidak mampu bersaing dengan pemain pertahanan lawan secara fizikal.
Mungkin tenaga muda pada awal mampu memberi kesan dan pengalaman digunakan pada minit-minit akhir perlawanan. Tetapi Tan Cheng Hoe mempunyai sebab tersendiri.

3) Perlu ketua pasukan yang lebih berkaliber. Mungkin Shahrul Saad boleh mengambil tugas itu pada masa hadapan. Meletakkan ketua pasukan yang berada di barisan serangan bukanlah satu yang bagus. Ini kerana pemain serangan tidak nampak posisi dibawah. Pemain bawah lebih sesuai menjadi ketua pasukan.

4) Seperti yang kita ketahui, Malaysia kekurangan penyerang berbisa. Di Liga Malaysia sukar nak mencari penyerang yang mampu berada Top 5 dalam pencarian kasut emas. Dengan kebergantungan pasukan kepada para pemain import menyukarkan lagi untuk jurulatih mencari pemain penyerang yang hebat.
Sudah tiba masanya para pemain terutama posisi penyerang untuk berkelana. Mungkin di liga ASEAN sekalipun tapi pastikan dapat bermain secara ‘regular’. Ia penting bagi mendapatkan ‘confident’ bila berada di hadapan gawang. Gandingan Zaquan dan Norshahrul mungkin tidak mampu beraksi lagi 2 tahun tapi sekarang ni dah boleh mula mencari pemain yang sesuai.
Ligakampung.com menunggu pemain seperti Nik Akif, Hadi Fayyad dan beberapa pemain untuk mengisi kekosongan pemain veteran dalam skuad senior.

5) Corak permainan Vietnam cukup berdisplin. Kalau kita lihat walaupun barisan pemain negara melakukan serangan namun kebanyakannya tidak mampu menembusi benteng pertahanan lawan. Mereka ampuh bertahan dan melakukan serangan balas yang cukup berbisa.

6) Layangan kad kuning yang cukup banyak. Tak silap kami ada 10 kad kuning. Dan pada separuh masa pertama dah ada 7 layangan kad kuning. Kami mengharapkan kad merah untuk pemain Vietnam terutama pemain di barisan pertahanan namun mereka dapat mengawal emosi sebaliknya Shahrul Saad pula yang kena kad merah pada penghujung perlawanan.
Mungkin kena ada seorang strategis di dalam padang itu untuk menggunakan kelebihan layangan kad kuning tersebut.

7) Bola mati yang kelaut pada hari ini. Hampir separuh dari sepakan sudut yang dilakukan memang tak menjadi. Terlalu rendah dan tak menuju ke sasaran. Tak tau kenapa terjadi hari ni. Nampaknya Tan Cheng Hoe kena buat satu sessi untuk mempertajamkan situasi bola mati. Safawi Rasid juga tidak menjadi dengan sepakan percuma. Samada terkena wall Vietnam ataupun bola terlalu hampir kepada penjaga gol Vietnam.

8) Nasib juga tidak menyebelahi kita. Selain gol offside, terdapat 2 percubaan awal separuh masa pertama yang kami rasakan terbaik. Satu adalah backheel dari Sumareh yang hanya beberapa inci sahaja dari tiang gol dan satu lagi sepakan Syahmi Safari yang berjaya dikuis oleh penjaga gol Vietnam. Mungkin keputusan boleh berubah sekiranya gol tersebut dapat dihasilkan.

9) Tekanan memang tertumpu kepada barisan negara. Mungkin tekanan untuk mencari 2 gol amat tinggi. Ia sekaligus menyukarkan barisan negara untuk menghasilkan gol. Tapi itu sepatutnya bukan alasan sebab barisan negara dah cukup berpengalaman menghadapi situasi ini.

10) Walaupun barisan tengah gandingan Syamer Kutty dan Akram bermain baik tetapi kita masih perlukan ‘backup’ untuk pelan B. Dalam perlawanan ini Syamer akan tenggelam berbanding ketika aksi pertama tempoh hari. Mungkin ada kepenatan selepas aksi tempohari. Akram bermain baik tetapi ada kalanya terdapat ruang yang ditinggalkan yang menyebabkan barisan pertahanan negara terpaksa bekerja keras terutama ketika ‘counter attack’. Mungkin juga Faiz Nasir (bekas pemain Terengganu dan sekarang ke Selangor) boleh masuk dalam team Malaysia akan datang. Admin minat dengan style beliau walaupun bertubuh kecil namun mantap mengawal barisan tengah .

 

 

Okay cukup panjang pula Admin menaip hari ni. Apapun kami di Ligakampung.com mengucapkan syabas kepada barisan pemain negara. Melangkah ke peringkat akhir merupakan satu pencapaian baik. Mungkin selepas ini kita kena target lebih tinggi iaitu cuba untuk layak ke Kejohanan Asia pula. Sebab kalau kita tengok, Vietnam dan Thailand sudah mula bersaing di peringkat Asia jadi kita pun mampu juga.
Berdasarkan prestasi pemain bawah 23 dan 19 tidak mustahil kita mempu berada di dalam Kejohanan Asia secara merit. Semoga berjaya Harimau Malaya…
Sambil tu dengar lah lagu dari Zizi Kirana ni untuk hiburan sebab takleh move on kalah tadi ye…

Please follow and like us:
error0
post

Piala AFF 2018 : Skuad Malaysia layak ke akhir, hampir tersingkir penalti minit akhir

Perlawanan separuh akhir Piala AFF 2018 yang memberikan kelegaan kepada para penyokong bola sepak tempatan. Sudah pasti penonton merasai debaran dalam perlawanan separuh akhir kedua Piala AFF 2018 antara pasukan Malaysia menentang Thailand yang berlangsung di Bangkok.
Ketika pasukan negara terikat tanpa jaringan di Stadium Nasional Bukit Jalil pada perlawanan pertama, skuad Thailand memberi amaran bahawa skuad mereka akan mengempur habis-habisan. Malahan penjaga gol juga dengan angkuh mengatakan bahawa skuad negara akan pulang dengan mimpi ngeri.
Perlawanan ini berlangsung hangat. Pemain pertahanan veteran negara, Aidil Zafuan pada minit ke 17 terpaksa dikeluarkan akibat kecederaan dan digantikan pemain muda Irfan Zakaria.
Belum sempat mendapat rentak, Irfan Zakaria tersentuh bola yang hendak menuju luar gawang menjadikan Thailand mendapat gol pertama pada minit ke 20. Malaysia yang bermain agak perlahan mula mendapatkan rentak.
Hasil sentuhan menarik beberapa pemain Malaysia, Syahmi Safari mendapat ruang lalu melakukan rembatan dari luar kotak penalti yang menerjah jaring. Gol yang boleh dinobatkan antara gol terbaik kejohanan ini dijaringkan pada minit ke 27 sekaligus menyamakan kedudukan agregat bagi pasukan negara.
Ini juga memberikan kelebihan gol ditempat lawan bagi skuad negara. Pasukan negara mempamerkan aksi mengawal tanpa melakukan gerakan yang terlalu merbahaya bagi memastikan pasukan Thailand tidak mudah untuk mendapatkan ruang menjaringkan gol.

Masuk separuh masa kedua, penjaring terbanyak skuad negara Norshahrul Idlan Talaha mendapat peluang pada minit ke 47 apabila mempunyai ruang melakukan rembatan ke pintu gol. Namun rembatan beliau tersasar melepasi palang.
Sekali lagi kesilapan Irfan Zakaria apabila melakukan kekasaran mengundang padah. Sepakan percuma berhadapan kotak penalti negara berjaya dimanfaatkan oleh skuad Thailand. Pemain tinggi Pansa Hemviboon berjaya menanduk masuk selepas percubaan kedua pada minit ke 64 sekaligus memberikan kelebihan kepada skuad tuan rumah.
Pada minit ke 71 melalui satu hantaran lintang Syameer Kutty, Norshahrul mendapat ruang untuk melakukan rembatan. Kali ini beliau tidak mensia-siakan peluang dengan satu rembatan ke penjuru kiri gawang Thailand sekaligus mendapatkan gol kedua.
Gol kedua ini memberikan kelebihan kepada skuad Malaysia yang mempunyai kelebihan jaringan gol di tempat lawan.

Ketika perlawanan hampir menuju ke wisel penamat, satu serangan Thailand telah menyebabkan Syahmi Safawi melakukan kesilapan yang tidak sepatutnya. Ketika bersaing dengan pemain lawan, beliau telah mengangkat tangannya terlalu tinggi.
Ini menyebabkan beliau dikenakan kad merah dan pasukan Thailand diberikan sepakan penalti disaat terakhir. Penjaring terbanyak kejohanan Adisak Kraisom melakukan kesilapan yang mungkin tidak mahu diingatinya apabila bola sepakannya melambung tinggi melepasi palang.
Sepakan itu juga merupakan tendangan terakhir sebelum wisel penamat ditiupkan oleh pengadil. Ini membawa skuad negara ke perlawanan akhir menentang samada pasukan Vietnam atau Filipina.

Tahniah skuad Malaysia. Tetapi belum cukup setakat itu. Perlawanan akhir perlu ditempohi bagi menjulang Piala AFF 2018. Selamat berjaya semua.
Perlawanan akhir nanti Tan Cheng Hoe pasti perlu memikirkan strategi terkini selepas ketiadaan Aidil dan juga Syahmi Safari. Mungkin juga ada pertukaran taktikal boleh dilakukan.
Pada pendapat kami di Ligakampung.com mungkin Adam Nor Azlin boleh digunakan bagi menggantikan Syahmi Safari dan Irfan dikekalkan. Pemain-pemain lain mungkin boleh dikekalkan.

Please follow and like us:
error0
post

Separuh Akhir Pertam Piala AFF 2018 : Malaysia seri tanpa jaringan menentang Thailand

Semalam, skuad Harimau Malaya yang dalam perjalanan untuk mengejar cita-cita memenangi Piala AFF 2018 telah menentang pasukan pilihan, Thailand.
Dalam aksi yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil itu, skuad negara hanya mampu terikat tanpa jaringan. Ia mungkin menyukarkan impian skuad negara untuk melangkah ke akhir apabila akan bertemu skuad Thailand dalam perlawanan timbal balik pada 5 Disember di Bangkok nanti.


Walaubagaimanapun terdapat beberapa aspek positif dalam skuad negara yang perlu diteruskan dalam perlawanan timbal balik kedua itu. Antaranya ialah :-

1) Aspek permainan offensif yang ditonjolkan oleh pasukan negara. Nampak pemain Malaysia banyak melakukan hantaran pendek dan mengawal bola dengan lebih tenang. Ia adalah bagus namun mereka perlu lebih banyak mengasak dan melakukan percubaan tepat berbanding hanya menghantar sesama sendiri.

2) Syamer Kutty nampaknya berjaya menjadi jeneral yang baik di tengah padang. Terdapat persefahaman yang baik antara beliau dan Akram Mahinan pada malam tadi. Ia bagus melihat penguasaan di bahagian tengah.

3) Pertahanan tidak bolos dalam dua perlawanan. Ini memberikan petanda baik antara 4 gandingan pertahanan iaitu Syahrul Saad, Aidil Zafuan, Syahmi Safari dan Syazwan Andik. Cuma pada perlawanan kedua kehilangan Syazwan Andik perlu diisi dengan baik oleh Nazirul Naim. Nampak Nazirul Naim mungkin mampu mengisi kekosongan tersebut berdasarkan pengalaman beliau yang pernah beraksi untuk skuad negara dalam pelbagai kategori.

Walaubagaimanapun ada beberapa kelemahan yang perlu diperbaiki. Antaranya ialah :-

1) Sumareh nampaknya kadangkala terlalu tamak dan lambat membuat keputusan. Adakala beliau melakukan ‘dribble’ terlalu banyak hingga akhirnya pemain lawan sudah boleh membaca pergerakan beliau. Dalam perlawanan kedua , mungkin beliau tidak dapat beraksi akibat kecederaan dan diharap pemain yang mengisi kekosongan itu mempunyai semangat setiawakan yang lebih.

2) Barisan serangan masih tumpul. Walaupun ada beberapa aksi yang menarik tapi terlalu mengharapkan impak Norshahrul amat menyukarkan. Safawi Rasid perlu lebih tajam dan tenang ketika mendapat peluang dalam kotak penalti. Beliau perlu memperbaiki kesilapan kerana peluang menentang pasukan seperti Thailand bukan selalu tiba. Dan pada perlawanan kedua pasti taktikal mereka akan berubah.

3) Peluang bola mati tidak dapat disempurnakan. Kalau kita lihat peluang sepakan sudut , sepakan percuma agak sia-sia. Sepatutnya peluang ini perlu dimanfaatkan dengan sebaik-baiknya.

Itu serba sedikit pendapat kami di Ligakampung.com . Kami berbangga dengan corak permainan yang diterapkan oleh Tan Cheng Hoe yang menonjolkan aksi positif dari pemain negara. Sudah pasti taktikal berbeza akan ditampilkan ketika bertandang di gelanggang lawan namun kami yakin skuad negara mampu melangkah ke perlawanan akhir.
Kami meramalkan perlawanan kedua berkesudahan dengan Malaysia menumpaskan Thailand 2-1.

Please follow and like us:
error0
post

Piala AFF 2018 : 5 Perkara Boleh Dikaji Hasil Kemenangan ke Atas Myanmar

Nampaknya skuad Harimau Malaya berjaya melangkah ke separuh akhir. Dalam perlawanan terakhir peringkat kumpulan A pemain yang dibimbing oleh Tan Cheng Hoe menyaksikan 3 gol terhasil tanpa balas ketika menentang Myanmar.
Malaysia yang mengumpul sembilan mata berada di belakang pendahulu kumpulan , Vietnam yang mengumpul 10 mata. Perlawanan menentang Myanmar itu menyaksikan Norshahrul Idlan Talaha membuka tirai jaringan pada minit ke 25.
Ia terhasil selepas pemain naturalisasi,Mahamadou Sumareh melakukan tendangan akrobatik yang terkena tiang gol Myanmar lalu disambar oleh Norshahrul.

Ketika hampir menamatkan separuh masa pertama, skuad negara beroleh sepakan penalti selepas pemain sayap negara, Safawi Rasid dijatuhkan dalam kotak penalti. Zaquan Adha menyempurnakan sepakan penalti dengan melakukan rembatan leret ke penjuru kiri gol Myanmar.
Pasukan negara sedikit mengendurkan serangan pada separuh masa kedua namun berjaya menghasilkan gol ketiga melalui Zaquan Adha selepas pemain pertahanan Myanmar melakukan ‘clearance’ yang terkena pada kepala ketua pasukan Malaysia itu.
Gol pada minit 87 itu meranapkan impian skuad Myanmar untuk mencari seri bagi melayakkan diri ke separuh akhir..

Kami di Ligakampung.com ingin memberikan 5 perkara yang ingin dikongsi dalam perlawanan tersebut antaranya :-

1) Pertahanan negara agak kukuh. Syahrul Saad menunjukkan kekuatan fizikal beliau ketika bersaing dengan pemain Myanmar. Diakui kebanyakan pemain Myanmar adalah dalam pemain muda tetapi mereka mempunyai kepantasan. Syahrul Saad agak bijak menggunakan kekuatan fizikal dalam banyak pertarungan dengan pemain-pemain Myanmar.
Ini sedikit sebanyak menyebabkan pemain Myanmar agak berhati-hati dalam melakukan larian-larian deras kerana takut bertembung dengan beliau. Gandingan beliau dengan Aidil juga sudah semakin baik pada perlawanan menentang Myanmar. Tetapi sudah pasti ia akan berbeza dalam perlawanan menentang lawan di separuh akhir.

2) Sumareh menjalankan tugas dengan baik pada perlawanan pada malam itu namun ada kalanya terlalu tamak. Kadangkala beliau terlalu lama untuk memegang bola sehingga gagal untuk meneruskan tindakan selanjutnya. Mungkin beliau perlu berkomunikasi dengan pemain tempatan dengan baik.

3) Akhyar sesuai sebagai super sub. Dalam perlawanan menentang Vietnam tempohari pemain muda dari Kedah ini bermain dari awal. Didapati fungsi beliau agak terbatas. Kemasukan beliau sebagai super sub memberi impak yang lebih memandangkan pemain lawan sudah mula hilang fokus dan memberi ruang kepada beliau yang masih ‘fresh’ untuk mengucar kacirkan pertahanan lawan.

4) Perebutan posisi penjaga gol antara Farizal Marlias dan Khairul Fahmi semakin rancak. Kemasukan farizal dalam perlawanan menentang Myanmar tanpa bolos mungkin memberi kesan kepada posisi Khairul Fahmi. Siapa yang akan diturunkan pada perlawanan separuh akhir? Pasti kita sukar menekanya.

5) Penyokong Malaysia mempunyai semangat juang kepada skuad negara. Ini membuktikan skuad negara masih mempunyai pemain no 12 dibelakang mereka.

Okay itu serba sedikit yang dapat kami kongsikan dalam perlawanan tersebut. Semoga Malaysia mampu menjulang Piala AFF 2018 ini.

Please follow and like us:
error0
post

Piala AFF Suzuki 2018 : Malaysia tumpaskan Kemboja dalam perlawanan pertama

Skuad Malaysia memulakan aksi dengan kemenangan dalam Kejohanan Piala AFF 2018 selepas mencatatkan kemenangan ke atas Cambodia.
Jaringan Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke 30 memisahkan antara pasukan negara dan pasukan Cambodia dalam perlawanan yang berlangsung di Stadium Olimpik Cambodia.

Dalam perlawanan ini nampak skuad negara mengalami kesukaran beraksi di padang tiruan namun ini bukanlah alasan. Walaupun pasukan Cambodia nampak lemah namun hantaran-hantaran skuad negara tidak berapa baik.
Walaubagaimanapun 3 mata penuh itu amat penting sebagai pembuka dalam kejohanan seperti ini. Mungkin ia baru permulaan jadi keserasian antara para pemain masih perlu diperbaiki oleh Tan Cheng Hoe.


Secara amnya, barisan tengah negara agak kurang melancarkan gerakan-gerakan merbahaya kepada pemain negara. Safawi Rasid agak tenggelam bermain di sayap kanan manakala Sumareh banyak beraksi berseorangan.

Apapun tahniah kepada skuad Harimau Malaya.. Anda tetap menjadi kebanggaan kami. Semoga perlawanan selepas ini akan tampil lebih baik lagi..

p/s := Baju jersi Harimau Malaya ni nampak pelik je warna kuning penuh ni..

Please follow and like us:
error0
post

Senarai 23 Pemain ke Piala AFF Suzuki diumumkan

KETUA jurulatih skuad Harimau Malaya, Tan Cheng Hoe (gambar kecil) mengesahkan tiga pemain telah digugurkan daripada senarai pasukan pada kejohanan Piala AFF Suzuki 2018 iaitu Nor Azam Abdul Azih, Azrif Nasrulhaq Badrul Hisham dan Azzizan Nordin.

Berdasarkan senarai akhir 23 pemain yang diumumkan semalam, hanya lapan pemain memiliki pengalaman mewa­kili negara pada kejohanan bola sepak terbesar Asia Tenggara edisi 2016 yang menyaksikan skuad Harimau Malaya terkandas pada peringkat kumpulan.

Barisan pemain tersebut ialah Ahmad Hazwan Bakri, Shahrul Saad, Nazirul Naim Che Hashim, Syazwan Zainon, Zaquan Adha Abd Radzak, Norshahrul Idlan Talaha dan dua penjaga gol, Hafizul Hakim Khairul Nizam Jothy serta Khairul Fahmi Che Mat.

Terdahulu, senarai pemain tersebut dikeluarkan selepas menyaksikan skuad negara mudah menewaskan Maldives pada aksi persahabatan antarabangsa dengan keputusan 3-0 di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Kuala Lumpur kelmarin.

Pada perlawanan yang dianggap sebagai aksi ‘pemanas badan’ sebelum Piala AFF Suzuki membuka tirai Khamis ini, skuad negara berjaya mendapatkan gol menerusi ledakan Zaquan pada babak pertama, sebelum pemain muda, Safawi Rasid serta pemain naturalisasi, Mohamadou Sumareh melengkapkan kemenangan bergaya pada penghujung perlawanan.

Mengulas mengenai aksi tersebut, bekas pengendali pasukan Kedah itu mengakui berpuas hati dengan persembahan yang ditampilkan oleh anak-anak buahnya tetapi percaya masih banyak ruang perlu diperbaiki.

“Pujian buat barisan pemain kerana dapat meraih kemenangan moral dengan menewaskan Maldives malam ini (kelmarin). Saya anggap ini bukan perlawanan yang mudah kerana pasukan lawan cukup berkualiti khususnya ketika bertahan.

“Namun, pemain tetap dapat mencari ruang dan peluang untuk menjaringkan gol. Cuma, masih ada beberapa kelemahan yang jelas seperti kurang fokus serta cepat hilang bola ketika berada dalam tekanan.

“Bagaimanapun, saya tetap berpuas hati kerana pemain cukup komited untuk memberikan yang terbaik sepanjang 90 minit perlawanan,” katanya pada sidang akhbar selepas tamat perlawanan.

Kempen Piala AFF Suzuki dijadualkan bermula Khamis ini apabila skuad negara yang kini menduduki ranking ke-169 dunia akan menentang Kemboja di Stadium Nasional, Phnom Penh.

Selepas itu, skuad Harimau Malaya akan membuat perhitungan dengan Laos (12 November), Vietnam (16 November) sebelum mengakhiri aksi Kumpulan A menentang Myanmar di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 24 November.

Sebagai rekod, Malaysia kini dalam misi untuk menamatkan kemarau selepas kali terakhir menjuarai Piala AFF Suzuki pada edisi 2010 ketika di bawah kendalian Datuk K. Rajagobal.

Sumber :-Kosmo

Ligakampung.com mengucapkan tahniah ke atas kemenangan skuad kebangsaan ke atas Maldives. Kami tak dapat menulis artikel kerana masing-masing ada komitmen pada malam kejadian. Nampak sudah ada keserasian antara para pemain. Sudah pasti impian untuk menjuarai Piala AFF Suzuki terletak di bahu jurulatih dan para pemain. Semoga mampu merealisasikan impian itu

Please follow and like us:
error0