Penyakit Batu Karang

102 Responses

  1. safwanah says:

    salam…sy xtau la sy skng nie sakit batu karang ke ape..sbb bile buang air kecil je terase sakit..then xkua hbs…sy tkut nk jumpe doct….mcm mne yerk?? bile jumper doct ade kne enjection kew?? sy paling takut ngn enjection..?? betul ke simptom batu karang mcm yg sy alami tlg bgtau sy???

    Reply

    kamarul Reply:

    10 tahun dulu saya pernah kena batu karang, tapi dah keluar. Sebabnya saya makan ubat tradisional cina bernama “SHIN LEN TONG”. Ubat ini amat mujarab untuk memecahkan dan mengeluarkan batu karang. Dgn izin Allah, setelah memakan ubat ini (sehingga 3 botol-lebih kurang 2 bulan) batu karang keluar dari pundi kencing saya.

    Cubalah makan ubat ini. Insya Allah.

    Reply

    ahmad nasir Reply:

    Salam,
    Di mana saya blh dptkn but trsebt n bgmn dgn halalnya.terima ksh atas info anda.nasir

    Reply

  2. nik.. says:

    salam safwanah.
    untuk memeriksa sama ada anda mempunyai batu karang atau tidak ianya hanyalah dengan pemeriksaan urine (air kencing) di mana2 klinik.. dan yang penting ianya tidak mengunakan jarum suntikan untuk memeriksa.

    Reply

  3. admin azbudi says:

    dapatkan informasi dan cara menegeluarkan batu karang dlm 24 jam tanpa pembedahan.

    Reply

  4. zali says:

    Assalamualaikum..nak dapatkan dari mane infomasi tu ye??

    Reply

  5. ila says:

    i dah check urine.ok shj.aft scan, dr ckp buah pinggang i ada batu-batu kecil.i dah ambil ubat.ubat pun dah habis tapi sakit pinggang dan belakang dah berlarutan selama 2 minggu.sakit tu kejap ada kejap tak ada.sakit kepala kadang2 ada.simpton lain tak ada.takutlah.

    Reply

    mail Reply:

    try minum air ECPI tgk..

    Reply

  6. rizal says:

    semalam saye baru keluar hospital kes batu karang baru prmulaan sakit yang teramat sangat dibahagian pinggang sebelah kanan. sekarang ok dah sikit tapi berhati2 tentang permakanan

    Reply

  7. Mas says:

    Assalamualaikum…
    Pada malam tanggal 31.12.2010 ari tu sy ke klinik krana kencing brdarah.. Lalu dktor mngesahkan sy kena jangkitan. tp lpas makan ubat saya pulih blik. Selang beberapa minggu, sy mgalami sintom skit ktika buang air kecil. Rasa spt pranakn trun. Maaf.. sy seluk kedlm dan dpt rsakan spt ada bengkak dan brbiji-biji di dlm.. Apakah ini benar batu karang.. Sy hrp ade info yg dpt mmbantu.. tima kasih

    Reply

  8. azam says:

    saya sakit pinnggaang da seminggu mcm simtom batu karang,tapi saya kencing ok je,urine pon ok chek darah pon oke,adakah ia salah satu sintom batu karang?

    Reply

  9. jadi says:

    assalamualaikum..
    saya dah seminggu rasa sakit pinggang dan kadang2 rasa sakit di kiri kanan perut.kencing selalu tak lawas,tetapi kerap kencing.kencing pula tidak kotor ,normal.minta pandangan apa yang perlu untuk langkah pencegahan batu karang

    Reply

  10. aneuk jambo says:

    mantap sangat lah artikel nii… Syukran katsiran..

    Reply

  11. niey says:

    askom,,hummmm,,,saye nk tnyer nie,,time sye nk kncg rase skit sgt,,,pastu kekadang time kncg,kuar drah kotor cam darah ayam,,n adkah sye nim mghdap btu karang,ples rep ok..

    Reply

  12. ila says:

    saya nak tanya , setiap kali saya menahan untuk membuang air kecil saya akan berasa pedih di bahagian pinggan sebelah kanan, hanya itu tanda yang saya ada. apakah itu dikira sebagai penyakit batu karang?

    Reply

  13. Noor Shuhaila says:

    Saya mahu tanya pendapat. Mak saya disahkan oleh pakar di hukm bahawa batu karang yg sudah byk di buah pinggang beliau menyebabkan buah pinggang beliau tidah berfungsi dan docter menyarankan supaya buah pinggang mak saya dibuang.dtetapi buah pinggang sebelah lagi dapati sudah ada sedikit batu karang. Doc nasihatkn supaya byk minum air utk hilangkn batu karang trsebut. Dan brkenaan dgn pembuangan buah pinggang yg tidak berfungsi itu.doc menjangkakan jangka hayat mak saya boleh brtahan dgn sebelah buah pinggang selama 10thn.tetapi doc tidak memberi jaminan apa2. Mgkn tidak dijangka . Saya mahu bertanya ada tak pendapat lain tentang penyakit ini. Atau cara lain? Ada tak hospital yg lain yg lebih detail tentang menyakit ini.pandangan anda amat sy hargai.terima kasih.

    Reply

  14. HafizAmri says:

    Besar betul batu karang yang ada dalam gambar tu… takut3
    HafizAmri recently posted…Pintu Murah RezekiMy Profile

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

46,281 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge