Pelesit di rumah

17 Responses

  1. ariff says:

    pernah gak nampak binatang ni dalam rumah. aahh.. fobia betul dengan serangga macam ni

    Reply

    zool Reply:

    ooo.. acridophobia la ni… phobia kat belalang

    Reply

  2. pusher says:

    ni pelesit kota ke kampung ni

    Reply

    zool Reply:

    pelesit kota tu yg bawak moto wheley2 tu…

    Reply

  3. ieqa swetluv says:

    menakutkan…kena hati2 ni huh

    Reply

    zool Reply:

    hm.. penah jumpa ke belalang ni kat umah?? dia beza dari belalang biasa.

    Reply

    wansiti Reply:

    apa beza nya dengan belalang biasa …??

    Reply

    zool Reply:

    antara yang utama ialah ekor dia tajam. tiris. kalau belalang biasa tak camtu..

    Reply

  4. acapz says:

    asl besar sngt?. geli aku. haha. grr

    Reply

    zool Reply:

    ha haha.. ambil gambar dekat2 jadi lah besar.. aik hackers takut serangga ke?

    Reply

  5. pelesit=belalang?

    baru tahu hehehe

    teringat cerita nujum pak belalang

    Reply

  6. lia says:

    actually,saya baru 2 hari lepas kena gigit pelesit…masa dia masuk rumah, bising sgt. saya halau, dia diam. bila saya tidur dia hinggap kat lutut saya. saya tepis, dia terbang dan saya tutup dgn kain. masa tidur, terasa macam kena cucuk kat tepi betis, tapi saya tak terasa nak ambil berat. esoknya saya tengok bawah kain yg saya tutupkan td dah x de….bila mandi rasa pedih kat tepi betis..berdenyut2… saya tanya member yg dah berumur, dia kata pelesit…sepaptutnya tangkap dan tanggalkan kepalanya….tak tahula sape punya niat jahat!biar tuhan sahaja yang membalasnya…

    Reply

    zool Reply:

    pelesit ni memang bahaya.. tak tau le samada betul atau tidak pasal makhluk halus tu. tapi nak selamat memang tangkap dan cabutkan kepala. semoga anda selamat..

    Reply

  7. rumah dijual says:

    kq kaya jangkrik,,,

    Reply

  8. kcnetwork says:

    belalang pelesit adalah sejenis serangga kejadian dan bukan serangga jadian atau jelmaan, tetapi ianya digunakan oleh pihak tertentu sebagai peninjau atau perantara. jadi tidak semua belalang itu adalah pelesit.

    p/s: lagi satu kalo nak tau pelesit ke tidak kaki belalang ni berbentuk lurus dan bukan berbentuk V sebeb dia tak boleh melompat macam belalang biasa.

    Reply

  9. mimi baizura says:

    Pernah tgok belalang mcm ni msuk umh,tp x th sm ada bda 2 pelesit stau belalang biasa,sb x pernah amik th mcm mn rupa pelesit ni

    Reply

  1. 2010/09/24

    Pelesit di rumah | Blog Zool Ligakampung…

    Pernahkah anda mengetahui tentang pelesit?…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

60,022 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge