Pelesit di rumah

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Pernah anda menemui pelesit? Mungkin sesetengah dari anda tidak mengenal dengan binatang yang mempunyai kaitan dengan perkara-perkara mistik ni.. Sebelum tu, mari semak info mengenai pelesit yang ditemui dari wikipedia :-

Pelesit dikatakan sejenis makhluk halus yang berkemungkinan dari golongan jin/ syaitan yang dipelihara oleh seseorang pengamal ilmu hitam. Hantu pelesit diberi makan darah dari jari tangan tuannya.
Pelesit ini dikatakan menjelma seperti belalang pelesit, yang mempunyai kepala berbentuk tajam dan tirus dan memasuki rumah mangsa serta menyerang dan menghisap darah mangsa.

Secara jujurnya, saya kurang layan walaupun beberapa kali belalang ini masuk ke rumah. Kalau sebelum ini belalang jenis ini dibunuh tapi kali ini dimasukkan dalam botol. Memang mengejutkan, setelah lebih dari 10 hari ianya masih hidup. Rasanya, kalau belalang biasa pastinya telah menghembuskan nyawa kerana tidak mendapat udara dan makanan. Adakah terdapat manusia yang ingin mengugat ketenteraman hidup kami ?


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Pelesit yang dikurung dalam botol.. Masih hidup walau berada dalam botol selama 10 hari.. Kesian juga tapi kena berhati-hati gak. Mungkin bapa akan bawa kepada yang pakar selepas ni.

Mungkin anda mempunyai pendapat atau pengalaman tentang pelesit ini. Bolehlah dikongsikan bersama.. Sekian.

Pengunjung Entri Ini :11440

17 comments:

  1. Pingback: IMCurtain.com
  2. pernah gak nampak binatang ni dalam rumah. aahh.. fobia betul dengan serangga macam ni

    Reply

    zool Reply:

    ooo.. acridophobia la ni… phobia kat belalang

    Reply

  3. menakutkan…kena hati2 ni huh

    Reply

    zool Reply:

    hm.. penah jumpa ke belalang ni kat umah?? dia beza dari belalang biasa.

    Reply

    wansiti Reply:

    apa beza nya dengan belalang biasa …??

    Reply

    zool Reply:

    antara yang utama ialah ekor dia tajam. tiris. kalau belalang biasa tak camtu..

    Reply

  4. actually,saya baru 2 hari lepas kena gigit pelesit…masa dia masuk rumah, bising sgt. saya halau, dia diam. bila saya tidur dia hinggap kat lutut saya. saya tepis, dia terbang dan saya tutup dgn kain. masa tidur, terasa macam kena cucuk kat tepi betis, tapi saya tak terasa nak ambil berat. esoknya saya tengok bawah kain yg saya tutupkan td dah x de….bila mandi rasa pedih kat tepi betis..berdenyut2… saya tanya member yg dah berumur, dia kata pelesit…sepaptutnya tangkap dan tanggalkan kepalanya….tak tahula sape punya niat jahat!biar tuhan sahaja yang membalasnya…

    Reply

    zool Reply:

    pelesit ni memang bahaya.. tak tau le samada betul atau tidak pasal makhluk halus tu. tapi nak selamat memang tangkap dan cabutkan kepala. semoga anda selamat..

    Reply

  5. belalang pelesit adalah sejenis serangga kejadian dan bukan serangga jadian atau jelmaan, tetapi ianya digunakan oleh pihak tertentu sebagai peninjau atau perantara. jadi tidak semua belalang itu adalah pelesit.

    p/s: lagi satu kalo nak tau pelesit ke tidak kaki belalang ni berbentuk lurus dan bukan berbentuk V sebeb dia tak boleh melompat macam belalang biasa.

    Reply

  6. Pernah tgok belalang mcm ni msuk umh,tp x th sm ada bda 2 pelesit stau belalang biasa,sb x pernah amik th mcm mn rupa pelesit ni

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

72,753 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge