Mari belajar main gitar

Mari belajar main gitar

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Sebenarnya si Zool bukanlah pandai main gitar tapi entah kenapa tiba-tiba terasa nak belajar. Almaklumlah asyik mengadap komputer siang malam bosan plak. Nak pergi melalak kat K-Box nanti menjahanamkan duit. Nak melukis, lukisan tahap budak sekolah rendah. Jadi cubalah mencari hobi lain selain blogging.

Saya yakin ramai dari anda yang memang pandai bermain gitar ni. Main gitar bukanlah untuk masuk bertanding atau mengambil upah di rumah orang kahwin tetapi sekadar menghibur hati yang lara. Memanglah bermain gitar bukan suatu hobi yang baik tetapi ianya tidak menganggu sangat berbanding hobi merempit ataupun mengurat awek..

Secara amnya, si Zool memang mengalami kesukaran untuk bermain gitar memandangkan beliau agak lembab untuk memahami bunyi dan kod. Selain itu jarinya yang pendek juga memberi kesukaran untuk meletakkan jari di kawasan ‘fret’ gitar tersebut. Nak menghadiri kelas memang rasa tak berbaloi tapi si Zool mendapat bantuan dari ebook ini.

Photobucket
Belajar Bermain Gitar Tanpa Guru

 

|PANDUAN BELAJAR BERMAIN GITAR DENGAN PANTAS |

 

Baru-baru ni si Zool telah membeli ebook berjudul’ Belajar Gitar Cara Pantas’. Memang ia merupakan sebuah ebook yang bagus untuk┬ámereka yang baru bermula┬áseperti si Zool.

Mungkin ada yang mengatakan bahawa buat apa beli ebook sedangkan di internet terdapat banyak sumber. Ye, sememangnya terlalu banyak sumber di internet hingga tak mampu untuk diikuti. Ini kerana ada pelbagai cara berbeza yang diajar dalam internet sehingga boleh memeningkan kepala. Sebelum ini si Zool cuba juga belajar dengan youtube tapi makin keliru dan pening sebab terlalu banyak kod untuk dipelajari. Melalui ebook ini, penulis memberikan kod-kod ‘basic’ untuk dipraktikkan. Memang sesuai bagi yang baru-baru nak belajar gitar ni. Bukan sekadar mengajar kod, didalamnya juga terdapat tips-tips mencari gitar yang sesuai. Sebenarnya bukan semua gitar sesuai untuk orang baru. Perlu tahu tentang selok beloknya agar nanti dapat mengetahui bunyi yang sesuai. Sambil tu diberikan juga sedikit pengetahuan asas tentang gitar seperti peralatan sampingan dan perkataan-perkataan asas yang perlu diketahui.

Selain dari panduan asas, penulis juga mengajar cara-cara ‘tune’ gitar beserta software. Kira oklah tu. Lagipun penulis merupakan pemilik website Mykord.com yang memaparkan banyak lagu Melayu. Dan kalau kita boleh mahir kod-kod asas yang diajar dalam ebook tersebut, banyak lagu yang kita boleh layan.

Memang padat dan pasti berbaloi. Untuk mendapatkannya klik gambar ebook dibawah.

Mungkin dengan membeli ebook ini anda akan mampu bermain gitar sebaik M.Nasir dan mampu mencipta lagu-lagu yang menjadi siulan orang ramai.

Pengunjung Entri Ini :7983

39 comments:

  1. Bolehlah koleborasi keyboard dengan guitar nanti.Ala-ala Aracde Fire.

    Reply

    zool Reply:

    tunggula sikit masa lagi,,,

    Reply

  2. salam,zool…kira okla tuh,kekadang tgk pc mmg juling bijik mata,, sesekali ubah selera.
    Kalu nak realese lg jom join my contest, bleh dpt voucher makan..

    Reply

    zool Reply:

    hehe betul tu.. ok try join ..

    Reply

  3. berbaloi yek? huhu.. nk try jugak la.. (gitar ada sbijik kat rumah tak tersentuh2 sbb x de sape pandai main) huhu..

    Reply

    zool Reply:

    try2 je.. tak payah nak pandai2 sgt.. cukup2 leh petik je

    Reply

  4. wah zool nak tunjuk bakat pulak ek..tapi mana tau kot besok-besok leh fofolur macam si yna tu kan

    Reply

    zool Reply:

    takde la sampai cam yuna kak ina.. main2 je..

    Reply

  5. video tu aku tak boleh tengok. bband slow
    tapi aku suka semangat mahu belajar tu
    syabas!

    Reply

    zool Reply:

    takpe.. nanti2 pun boleh tengok..

    Reply

  6. perghhh si zool dah maju

    Reply

    zool Reply:

    ha hahaha.. saja je.. ko pun terperanjat ek.. ni belum kawan2 aku kat u dulu. mesti pening diorang tgk.. hahahah

    Reply

  7. ku petik gitar…….

    Reply

    zool Reply:

    bro mesti lagi terer..

    Reply

    inchanchalszz Reply:

    apa salah mencba bro?????kan len kali bro buat yg the best…hahhahahuuhuh

    Reply

    zool Reply:

    hehehe.. terima kasih atas sokongan..
    main untuk kepuasan diri bolehlah

    Reply

  8. nak sign2… hihi… perghh.. aku cuma tahu code G,C,D jer..dengan tak ingat kode ada … boleh buat satu lagu jer.. kita adalah insan..yantzen

    Reply

    zool Reply:

    kalau tau kord G C D dah banyak lagu leh buat tu.. aku pun tgh nak cipta lagu guna kord G C D + Em sikit.. tunggu …

    Reply

  9. bkesan ke ebook tu?
    takut nk beli, kot kalu beli pun x pndai nk maen gak nnti.

    Reply

    zool Reply:

    buku tu tunjuk asas cara main gitar, pegang, kod asas main gitar.pandai atau tak kena usaha.. setakat nak main utk sendiri memang ok..kalau nak jadi pro kena berguru..

    Reply

  10. Tergelak den tengak video zool. Boleh la tu. Kalau nak review penuh belajar main gitar ni leh tanya saya.

    Reply

    zool Reply:

    heheheh.. memang takde bakat pun.. saja je memain…. okay nanti saya tanya kalau ada .. tapi rasanya memang banyak gila nak tanya ni..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

72,844 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge