Cincau

19 Responses

  1. Kujie says:

    skrg ni rasanya cincau mcm lebih licin dan bergetah…mcm plastik..hehehe
    entah..itulah yang kak jie rasa beza fizikal dia…

    dah 2 hari berturut buat air cincau

    Reply

    kimi Reply:

    salam kak. saya kimi.

    saya teringin sangat nak tahu cara buat cincau.
    boleh akak tolong ajarkan?

    please………….

    Reply

    suhairi Reply:

    siapa2 yg nak belajar cara membuat cincau sila hubungi-0174987884

    Reply

  2. en_me says:

    macam sirap bandung jakkks.. selamat bersahur abang zool ittewww..

    Reply

  3. wexeeda says:

    wex tak bpe sgt ngn cincau nie.. tp bley gak minum bila letak ice nih… tp fav ummi wex

    maklang wex wat bisnes cincau.. fuh, mmg minum cincau laaaa 1minggu tuh je…

    Reply

  4. shaxx says:

    cincau… aku mau! cincau satu!

    Reply

  5. fiza says:

    wah wah…nampak indah…

    Reply

  6. bd fabregas says:

    kalo nak minum air gelas besar, sila dtg kuantan.. best woo minum air yg harga RM3.50 segelas..

    Reply

  7. Afzai Afandi says:

    dulu…cincau antara penyebab kes taun di Pulau Pinang semasa tahun 1996.

    Reply

  8. menteil says:

    haha.. terliur beb..
    nasib tengok time sahur..

    Reply

  9. Kasawari says:

    ermmm saya suka cincau.. air cincau yg tak campur apa2..

    adehh sedap tu segelas cincau bandung..

    Reply

  10. syia says:

    waaa..ni air fav syia ni.. uwaaa.. haus2 dh ni

    Reply

  11. aeropama dot com says:

    aku tak suka cincau. serius… tekak aku tak leh terima cincau ni…

    Reply

  12. nadzal says:

    senang wat cincau ni.bandung cincau pun sedap gak..

    Reply

  13. abdfatah says:

    fuyoooo… cincau wooo. best woooo…

    nak cincau cincai-cincai jugak laaa…

    Reply

  14. ardiansyah says:

    boleh dunk aq ajarin cara buat cincau…n gmna caranya supaya cincau gak mudah cepet mencair.hatur nuhun….

    Reply

  15. kamal says:

    cincau mmg sedap dimakan, esp masa cuaca panas. Ianya juga adalah minuman penyejuk badan. Tapi tak ramai pengusaha muslim yg menceburi bidang ini.
    Cincau bukan mudah untuk dibuat, bahan cincau itu sendiri agak sukar diperolehi. Cincau yg dicampur dgn serbuk agar2 akan menyebabkan tektur cincau itu spt agar2 (mudah pecah, tak kenyal mcm cincau). Untuk mendapatkan rasa cincau yg sebenar ianya perlu dimasak sekurang2nya 3 jam. Cincau tidak berbaloi kalau dibuat dlm kuantiti yg sikit, sekurang2 10L air.
    Pada yg berminat boleh hubungi melaui email. Biasanya saya akan buat kalau ada order dr rakan2 pejabat. Bulan puasa ni saya ada byk mendapat tempahan, kalau nak order adalah digalakkan.

    Reply

    nora Reply:

    Salam, nak tau lokasi kat mana ye? saya ade bukak bazar ramadan kat gombak, nak jual air cincau tapi nak cari cincau yg dibuat oleh org islam. kalo boleh mintak email sparkling86@yahoo.com. tq.

    Reply

    kamal Reply:

    saya kat ampang hilir, mmg buat cincau tuk makan sendri dan kalu ada order dr mmber.
    Kalu minat call saya kamal 019-3304874

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

35,633 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge