Cara menangani pelanggan

6 Responses

  1. indobrad says:

    Cara-cara teknis dalam menangani keluhan pelanggan ada banyak, namun semua itu tidak akan berjalan mulus tanpa diiringi pengendalian emosi. Saya tetap dengan pendapat semula: kata “Maaf” dan “Saya memahami permasalahan Anda” sudah merupakan 50% dari penyelesaian complaint.

    Ulasan yang menarik, Bang Zool. Sangat mencerahkan :D

    Reply

    zool Reply:

    betul tu.. minta maaf dapat mengurangkan emosi si pelanggan..

    Reply

  2. Nurul Alis says:

    Betul tu..

    Nak Selamat kite iyekan ajelah buat ape nak susah2 menjawap..kita kan pekerje cabuk bawahan ajee. Bio le bos yang jawap semua masalah duniawi ni. Lagipun gaji bos kan banyak donk.

    Kita jadi je mcm burung tiong..Ckp bende yang same je

    Betul Encik..
    Encik Betul
    Betul Encik
    Encik Betul
    Betul Encik

    Sampai la kita pencen…

    Selesai masalah..apa nak pening2 bukannye boleh jadi kaye pun…

    Reply

    zool Reply:

    heheheh..

    Reply

  3. madlut says:

    hahaha, tapi kadang-kadang, pelanggan nie datang senyum, si kakitangan pulak muka masam mencuka, cakap pun macam nak tak nak..menyampah berurusan dengan orang cmtu..hehe

    Reply

    zool Reply:

    tu le macam2 manusia .. ada yg ok dan ada yg tak .. samalah dengan kakitangan tu.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

62,018 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge