Bonus Raya Kakitangan Awam 2011

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Nampaknya dah seminggu kita menyambut Ramadhan tanpa disedari. Alhamdulillah nampaknya suasana Ramadhan masih ceria bagi kita. Dalam bulan ini pastinya banyak wang yang perlu digunakan untuk persiapan raya. Bagi kakitangan awam, bonus hari Raya amat dinanti-nantikan bagi mengurangkan beban kewangan. Setakat ini (8 Ogos 2011) hanya kerajaan Negeri Selangor yang telah membuat pengumuman bahawa kakitangan awam negeri Selangor akan mendapat bonus pertama hari Raya sebanyak RM500. (Sumber :- Twitter MB Selangor)

Walaubagaimanapun saya yakin, kakitangan awam di seluruh negeri akan mendapat bonus hari Raya ni. Cuma tak tau sebanyak mana yang diberi. Walaupun bonus hanya diberi untuk kakitangan awam pasti ramai yang akan mendapat tempiasnya terutama peniaga-peniaga. Dengan bonus yang diterima oleh kakitangan awam pastinya jualan akan menjadi lebih rancak sekaligus memantapkan ekonomi masing-masing. Apapun kita tunggu pengumuman seterusnya..

Sekian..

———————————————————————-
Pengumuman Terkini , Kerajaan memberi bonus 1/2 bulan gaji atau minima RM500 untuk kakitangan awam. Gembiralah hendaknya

p/s : Harap-harap dapatlah bonus Hari Raya ni. Dapat menampung sedikit sebanyak walaupun mungkin hari Raya tahun ni tak berjalan sangat kot..

Pengunjung Entri Ini :11911

16 comments:

  1. Kalau kerajaan persekutuan ni x bagi gak bonus utk kakitangan awam… x tau la….

    Reply

    zool Reply:

    rasanya mesti bagi tu..

    Reply

  2. untuk pengetahuan, kami x penah dapat BONUS pun….rm 500 tu bantuan kewangan….

    tapi alhamdulillah…
    syukur….

    alagnkah bagus kalau betul dapat bonus tu…

    Reply

    zool Reply:

    bantuan kewangan? maksudnya kena pulang semula la ye?? kira cam loan ek.

    Reply

    Rasyid Reply:

    Nissa, anda kakitangan kerajaan? Bukan ada bonus diberi sebelum-sebelum ini? Termasuk bonus dua bulan (saya tidak ingat tahun berapa, tapi dalam lingkungan 5-6 tahun lepas). Bersyukurlah dengan apa diberi, walaupun ‘bantuan kewangan’. Sekurang-kurangnya anda tidak menghutang duit tersebut dan ada pihak yang sanggup beri. Bonus/bantuan kewangan bukan sesuatu yang wajib untuk kerajaan beri ya. Elaun-elaun bulanan anda dapat juga…

    Reply

  3. x kena pulangkan bantuan kewangan tu… harap2 thn ni dpt lebih dari thn lepas

    Reply

    zool Reply:

    oo. ingat cakap bantuan kewangan kena pulang balik. huhuhu

    Reply

  4. Kakitangan awam dapat bonus Indonesia yg kaya, sbb ramai Indonesia yg berniaga dlm kuala lumpur.. Kita masih x sedar negara kita penuh dgn warga asing yg mangaut keuntungan hasil negara kita sendiri.. Harap kita sedar ape yg berlaku sekarang…

    Reply

    Rasyid Reply:

    Ape yang cuba disampaikan?

    Reply

  5. Salam.
    Tahniah kerana dah dapat bonus. Ramai gak yang cakap bonus hujung tahun pun ada. Harap2 betullah kan? Nak pilihanraya dah ni….. ;)

    Reply

    syarifah Reply:

    harap2 bajet ni dia umumkan bonus lagi separuh pulak…

    Reply

  6. Msti lah dpt sbb pilihanraya dh dkt hehe…pasni kna tgu 5 thn lg le br dpt blk…pape pn bersyukur dgn pe yg de…

    Reply

  7. bonus selangor bagi ni hanya untuk kakitanga yg bekerja dengan kerajaan negeri sahaja..jgn salah faham..yg bekerja di selangor tapi bekerja under kerajaan persekutuan tak dpt bonus krjn negeri selangor ni..;hanya dpt bonus setengah bulan gaji..syukurlah..:)

    Reply

  8. kerajaan selangor ikut bagi setengah bulan gaji jugak..mula2 kata nk bg 500…ape da…flip flop…tak bleh lebih org dr dia…tp bgus gak…kakitangan awam selangor gak yg dpt…pastu leh la cecepat kerajaan selngor ni bungkus..duit tarak!! hahahahhahahaa hakkkkptuihhh!!!

    Reply

  9. bkn smua kkitgn kjaan mcm tu.habis kami ni kerja menebas rumput je..kkitgn awam gak.x do pjbt pun kkitgn awam gk.jgn kte pnjawat awam tu smua yng pkai smart2 pastu dok pjbt je kjenye..hehe

    Reply

    zool Reply:

    er.. amende ni?? takde citer pun pasal ni.. nampak sgt tak baca..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

73,018 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge