Bonus Raya Kakitangan Awam 2011

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Nampaknya dah seminggu kita menyambut Ramadhan tanpa disedari. Alhamdulillah nampaknya suasana Ramadhan masih ceria bagi kita. Dalam bulan ini pastinya banyak wang yang perlu digunakan untuk persiapan raya. Bagi kakitangan awam, bonus hari Raya amat dinanti-nantikan bagi mengurangkan beban kewangan. Setakat ini (8 Ogos 2011) hanya kerajaan Negeri Selangor yang telah membuat pengumuman bahawa kakitangan awam negeri Selangor akan mendapat bonus pertama hari Raya sebanyak RM500. (Sumber :- Twitter MB Selangor)

Walaubagaimanapun saya yakin, kakitangan awam di seluruh negeri akan mendapat bonus hari Raya ni. Cuma tak tau sebanyak mana yang diberi. Walaupun bonus hanya diberi untuk kakitangan awam pasti ramai yang akan mendapat tempiasnya terutama peniaga-peniaga. Dengan bonus yang diterima oleh kakitangan awam pastinya jualan akan menjadi lebih rancak sekaligus memantapkan ekonomi masing-masing. Apapun kita tunggu pengumuman seterusnya..

Sekian..

———————————————————————-
Pengumuman Terkini , Kerajaan memberi bonus 1/2 bulan gaji atau minima RM500 untuk kakitangan awam. Gembiralah hendaknya

p/s : Harap-harap dapatlah bonus Hari Raya ni. Dapat menampung sedikit sebanyak walaupun mungkin hari Raya tahun ni tak berjalan sangat kot..

Pengunjung Entri Ini :11691

16 Responses

  1. AbbasNo Gravatar says:

    Kalau kerajaan persekutuan ni x bagi gak bonus utk kakitangan awam… x tau la….

    Reply

    zoolNo Gravatar Reply:

    rasanya mesti bagi tu..

    Reply

  2. nissaNo Gravatar says:

    untuk pengetahuan, kami x penah dapat BONUS pun….rm 500 tu bantuan kewangan….

    tapi alhamdulillah…
    syukur….

    alagnkah bagus kalau betul dapat bonus tu…

    Reply

    zoolNo Gravatar Reply:

    bantuan kewangan? maksudnya kena pulang semula la ye?? kira cam loan ek.

    Reply

    RasyidNo Gravatar Reply:

    Nissa, anda kakitangan kerajaan? Bukan ada bonus diberi sebelum-sebelum ini? Termasuk bonus dua bulan (saya tidak ingat tahun berapa, tapi dalam lingkungan 5-6 tahun lepas). Bersyukurlah dengan apa diberi, walaupun ‘bantuan kewangan’. Sekurang-kurangnya anda tidak menghutang duit tersebut dan ada pihak yang sanggup beri. Bonus/bantuan kewangan bukan sesuatu yang wajib untuk kerajaan beri ya. Elaun-elaun bulanan anda dapat juga…

    Reply

  3. syarifahNo Gravatar says:

    x kena pulangkan bantuan kewangan tu… harap2 thn ni dpt lebih dari thn lepas

    Reply

    zoolNo Gravatar Reply:

    oo. ingat cakap bantuan kewangan kena pulang balik. huhuhu

    Reply

  4. IsmailNo Gravatar says:

    Kakitangan awam dapat bonus Indonesia yg kaya, sbb ramai Indonesia yg berniaga dlm kuala lumpur.. Kita masih x sedar negara kita penuh dgn warga asing yg mangaut keuntungan hasil negara kita sendiri.. Harap kita sedar ape yg berlaku sekarang…

    Reply

    RasyidNo Gravatar Reply:

    Ape yang cuba disampaikan?

    Reply

  5. Baju Kurung BudakNo Gravatar says:

    Salam.
    Tahniah kerana dah dapat bonus. Ramai gak yang cakap bonus hujung tahun pun ada. Harap2 betullah kan? Nak pilihanraya dah ni….. ;)

    Reply

    syarifahNo Gravatar Reply:

    harap2 bajet ni dia umumkan bonus lagi separuh pulak…

    Reply

  6. singleMOMNo Gravatar says:

    Msti lah dpt sbb pilihanraya dh dkt hehe…pasni kna tgu 5 thn lg le br dpt blk…pape pn bersyukur dgn pe yg de…

    Reply

  7. nenek mudaNo Gravatar says:

    bonus selangor bagi ni hanya untuk kakitanga yg bekerja dengan kerajaan negeri sahaja..jgn salah faham..yg bekerja di selangor tapi bekerja under kerajaan persekutuan tak dpt bonus krjn negeri selangor ni..;hanya dpt bonus setengah bulan gaji..syukurlah..:)

    Reply

  8. nenek tuaNo Gravatar says:

    kerajaan selangor ikut bagi setengah bulan gaji jugak..mula2 kata nk bg 500…ape da…flip flop…tak bleh lebih org dr dia…tp bgus gak…kakitangan awam selangor gak yg dpt…pastu leh la cecepat kerajaan selngor ni bungkus..duit tarak!! hahahahhahahaa hakkkkptuihhh!!!

    Reply

  9. bakudan shanyoshiNo Gravatar says:

    bkn smua kkitgn kjaan mcm tu.habis kami ni kerja menebas rumput je..kkitgn awam gak.x do pjbt pun kkitgn awam gk.jgn kte pnjawat awam tu smua yng pkai smart2 pastu dok pjbt je kjenye..hehe

    Reply

    zoolNo Gravatar Reply:

    er.. amende ni?? takde citer pun pasal ni.. nampak sgt tak baca..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge