LIGAKAMPUNG

Sukan Oh Sukan

Archives

Penaja

Adakah anda ingin menaja Ligakampung.com ? Sila emel kepada zzarizi[at]gmail.com

20 pemain bolasepak terkaya dunia

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..
messi cash2
gif image hosting

Semua orang kenal siapa Lionel Messi kan? Seorang pemain bolasepak terbaik dunia. Dengan kehandalan sebagai pemain bolasepak menjadikan beliau pemain terkaya di dunia. Nilai pendapatan yang diperolehi sekitar €33 juta pound (RM 159,592,348.43 (termasuk penajaan.)).
Berikut merupakan 20 pemain bolasepak terkaya di dunia (jumlah keseluruhan pendapatan 2011)

1. Lionel Messi (€33m)
2. David Beckham (€31.5m)
3. Cristiano Ronaldo (€29.2m)
4 Samuel Eto’o (€23.3m)
5 Wayne Rooney (€20.6m)
6 Sergio Aguero (€18.8m)
7 Yaya Toure (€17.6m)
8 Fernando Torres (€16.7m)
9 Kaka (€15.5m)
10 Philipp Lahm (€14.3m)
11 Zlatan Ibrahimovic (€14m)
12 Bastian Schweinsteiger (€13.9m)
13 Neymar (€13.8m)
14 Nicolas Anelka (€13m)
15 Frank Lampard (€12.9m)
16 David Silva (€12.8m)
17 Didier Droga (€12.6m)
18 Dario Conca (€12.5m)
darioconca
19 Gianluigi Buffon (€11.7m)
20 Franck Ribery (€11.6m)

€1 – RM4.84 (kiralah sendiri ye..)

Sumber :- Goal.com

Tengoklah betapa kayanya mereka dengan hanya bermain bolasepak. Pendapatan mingguan dah beratus ribu pound diberi, tu tak termasuk penajaan dari syarikat besar berjumlah jutaan pound. Kita yang kerja dan belajar bagai nak rak ni pun belum tentu dapat cecah pendapatan bulanan mereka walau bekerja berbelas tahun.. Tapi tu dah rezeki diorang kan…
Dalam ramai-ramai Dario Conca tu yang tak dikenali. Tapi dalam antara 20 pemain tu, 2 darinya bermain di Liga China iaitu Nicolas Anelka dan Dario Conca tu. Menunjukkan betapa kelab dari China pun mampu menawarkan pendapatan lumayan. Rasanya pemain Malaysia boleh mencuba di sana tu. Mana tau kalau nasib baik boleh jadi jutawan..

Sekian..

Please follow and like us:
error0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)